17 marca 2018

Gliwice - Augustów, czyli o tym jak Skype połączył dwie biblioteki



Beata Haładus - redaktorka Bibliotek Szkolnych Online i bibliotekarka w Szkole Podstawowej nr 41 w Gliwicach kocha Włochy i często tam bywa. Podczas jednej z włoskich podróży wpadła na ślad Lampo, czyli słynnego "Psa, który jeździł koleją". Okazało się, że polska wersja tej historii opisana przez Romana Pisarskiego nie jest do końca zgodna z prawdą. Beata stworzyła ciekawą prezentację o Lampo i opowiadała swoim gliwickim uczniom jego prawdziwą historię.

Tę prezentację przysłała mi mejlem, żebym pokazała ją swoim uczniom ze Szkoły Podstawowej nr 4 w Augustowie, ale to przecież nie ja podróżowałam śladami Lampo, nie ja rozmawiałam z włoskimi świadkami jego historii i dlatego nie mogłabym z taką pasją i tak zajmująco jak Beata komentować tego, co dzieci widzą na prezentacji.


I wtedy pojawił się pomysł na lekcję przez Skype'a. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Skype połączył bibliotekę w Gliwicach z biblioteką w Augustowie. Trzecioklasiści zasiedli przed ekranem, oglądali prezentację i słuchali opowieści Beaty, którą także widzieli na ekranie. Na koniec Beata uczyła dzieci śpiewać po włosku piosenkę o psie, który jeździł koleją.



Dzieci były taką niezwykłą lekcją zachwycone. W dodatku, kiedy zadzwonił dzwonek na przerwę i do gliwickiej biblioteki przybiegli uczniowie, mogli porozmawiać przez Skype'a z uczniami z Augustowa.



Nie wiem co na to Beata, ale ja już obmyślam tematy następnych lekcji online.
Chcecie zobaczyć jak lekcja wyglądała z gliwickiej perspektywy? Kliknijcie -> tutaj


Relacja 
Monika Rowińska
redaktorka Bibliotek Szkolnych Online 
i bibliotekarka w Szkole Podstawowej nr 4 w Augustowie